Aktief dagje....

28 november 2015 - Chiang Mai, Thailand

Dag allemaal! Vandaag ben ik de gelukkige om een dagverslag te schrijven voor jullie. Niet zomaar voor een dag, maar voor een heuse survivaldag! Om 6:30 weer het wekkertje gezet, 6:45 netjes aan het ontbijt (voor Henk en mij weer iets later, ontbijtbonnen zoals gewoonlijk weer op de kamer laten liggen) om vervolgens 7:15 weer opgepropt in een taxi busje van start te gaan. Lekker met z'n 6e in een open taxi busje, alle ruimte. Tenminste.. Dat dachten we. We kregen 2 'gezellige' Amerikanen in het busje erbij, wat heerlijk de hele weg naar locatie met open mond lagen te slapen. Gelukkig maakt de weg naar locatie een hoop goed. Dwars door Chiang Mai City, waarna we in de 'echte' jungle\natuur belanden. Onze gids, die echt heeeel gebrekkig Engels spreekt, komt ons vertellen dat we onze 'groep' even op mogen splitsen. Dat zagen wij natuurlijk niet zitten met die goekke Amerikanen, die bij aankomst meteen een biertje (9 uur 's ochtends) opentrokken en vervolgens een kwartier op de wc verdwenen waar we van alle geluiden mochten meegenieten. Ik denk dat de gids ons ergens wel begreep en haalde extra quads zodat we het programma lekker met de hele groep mochten doen. We begonnen met een quad trip door dit buitengebied.

112800111280021128005

Heel erg mooi! We bezochten een apart dorpje hier met een stam, Agas, die hier echt zo leven en gingen een stukje off-road.

11280031128004hier heeft de quad van chris een helpende hand nodig.

1128006

Hier reden we gewoon over hetzelfde pad als waar mensen op olifanten mochten rijden. Gewoon olifanten via rechts en wij met de quads via links.. Ach waarom ook niet. Ik als dierenliefhebber vond dit natuurlijk helemaal geweldig, zo'n olifant een meter langs je heen sjokkend. (Denk dat m'n moeder dit ook geweldig had gevonden;))

1128007

Vervolgens kwamen we aan bij het zip-line parcours. Meteen schrikken geblazen.. De zip-line was toch ietsje hoger dan verwacht! Na een hoop bangmakerij en gebibber toch allemaal maar in zo'n pak gehesen. Helmpje op en goan!

112800811280091128010

Eerst een hoge berg op, waar we nog stoer met z'n 6e aan begonnen. Henri had van te voren al bedacht geen tuigje aan te doen, die was er voor de foto's. (Denk dat mijn vader precies hetzelfde had gedaan:)) Bovenop de berg dus nog wat 'laatste' gezamenlijke foto's voor het geval iemand de jungle in zou donderen. (Op aandringen van Chris die d'r kinderen even goed vertelde dat ze heeel veel van ze hield) Goed, er was geen weg meer terug. Daar gingen we dan, vliegend over de jungle. Niet zonder het nodige gegil tussendoor, we hebben bijna in onze broek geplast van het lachen om Chris. Ik zag zoooo m'n eigen moeder staan... Haha, sorry mam. Doodsangsten uitgesproken en blikken zeiden al genoeg. Heerlijk, de nodige buikspieroefeningen voor de komende weken weer gehad. Toen Chris eindelijk aan de beurt was om te zoeven stond Henri even rustig een plasje te plegen. Dit blijkt altijd het geval te zijn; op momenten dat ze dingen doet die heeeel stoer zijn keert Henri haar even de rug toe. Na een hoop geschreeuw snapte Henri dat dit niet het juiste moment was om te plassen, dus kneep snel af. Al met al was dit zip-linen echt geweldig. Je zoefde een minuut lang op een super hoge afstand over de jungle. Overal zijn filmpjes van gemaakt, dus alles is nog een rustig te bekijken!

1128011

Na het zip-linen liepen we een stukje jungle door waar we in een 'kooi' over een rivier geziplined werden.

1128012p

Hier kwam Henri niet onderuit, dus een kleine angst overwonnen. Eenmaal aangekomen op de volgende locatie kregen we een super lekkere lunch in een bananenblad. Noodles die we met Chop sticks op mochten peuzelen.

1128013

Hierna mochten we ons weer in het beruchte taxi busje proppen en werden we bij raft bootjes afgezet. Helaas kwamen we er hier niet onderuit, de groep moest opgesplitst worden. Henri en Chris offerde zich op en mochten bij de Amerikanen in het raft bootje. (Kwamen wij autisten goed vanaf:)) Op dit raft bootje hadden we niet de leukste gids, meneer kon te gebrekkig Engels praten. Left was right en right was left, super duidelijk..... Sanne en de gids lagen elkaar ook niet helemaal, hij mepte haar bijna het bootje uit omdat ze niet 'luisterde'. Sanne werd hier natuurlijk nog bozer van, hij sprak zo slecht Engels dat hij gewoon niet te begrijpen was! Op een gegeven moment zei onze gids maar gewoon niks meer en negeerde iedere vraag. Ik vond het wel een mooi tafereel, ging er aardig stuk op.

1128014

Eindelijk kwamen we aan op eind locatie en konden onder het genot van de nodige chips (1e levensbehoefte van mij zoals jullie uit eerdere verhalen misschien al begrepen hebben) weer de taxi in. In de raft boot hadden Henri en Chris hartstikke vrienden gemaakt met de Amerikanen... De hele terug weg was vervolgens ineens gezellig en de hele weg werd er gekletst. Zo hebben we weer iets geleerd; geen vooroordelen meer voor ons! Weer bij het hotel aangekomen hebben we een leuk potje hartenjagen gedaan. Ondertussen begin ik dit ook door te krijgen, wat minder is voor de mannen..... Ik won en Sanne is hiervoor ook nog bijna niet verslagen door de mannen. Volgende keer willen ze dus toch liever yahtzee spelen.. 's Avonds hebben we heerlijk Chinees/Thais gegeten in een restaurant in Chiang Mai.

1128015

Overal is nog tot half 12 leven op straat en overal is nog eten te krijgen. Super leuk, alles wordt ter plekke gemaakt en zo kan je van alles wat proeven. Niemand is nog echt ziek geworden, dus we blijven lekker door proeven van straat. Vanochtend mochten we eindelijk uitslapen, om 9:45 het wekkertje pas. Rustig ontbeten, nog even aan het zwembad gelegen en ijskoffie/fruitsmoothies gehaald. Dat is hier echt te lekker, op iedere hoek van de straat hebben ze wel zo'n winkeltje. Om 12:30 werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Ik typ dit bericht vanuit het vliegtuig richting Phuket met een bord noedels, muffin, thee en water voor m'n neus. De vlucht duurt maar 2 uur maar natuurlijk mag eten dan niet ontbreken. Hier in Thailand draait echt alles om eten, op ieder moment en iedere plek. Zit dus aardig op m'n plek hier;) Over een uurtje zullen we landen en zullen we wat avonturen in Phuket gaan beleven. Eens zien wie mijn prachtige verhaal hierna wil gaan overtreffen met onze volgende avonturen. Heel veel groetjes van ons!

s!1128016

1. Ansir:
    29 november 2015
    Dit was wel een top dagje zeg!
    Wat spannend ziet het er uit.....en de hoogtevrees wordt aardig overwonnen.
    Die eetcultuur spreekt mij ook wel aan
    Schrijver ga zo door, verheug me elke dag op jullie belevenissen.
    Dag dag xxx