We zijn er weer!

11 december 2015

Hoi hoi alle trouwe blog lezers. Als jullie dit verhaal lezen staan we weer op Hollandse bodem (helaas)....
Maar ja aan alle leuke dingen komt een eind dus ook aan ons Thailandreisje en dus ook onze reisverhaaltjes. Gisteren hadden we nog een heerlijk relaxdagje bij het hotel met swimmingpool want we werden pas om 17.30 opgehaald. Dus lekker beetje plonzen, drinken, en laatste zonnestralen meepikken heerlijk.
We hebben de middag afgesloten met een heerlijke lunch bij onze buren: Mac Donald, de Kids ook weer blij!
En dan op naar het vliegveld dus moeten we ook dit geweldige hotel weer verlaten. Wat een aardige mensen daar overal.
Na een half uurtje staan we weer op het vliegveld voor de binnenlandse vlucht naar Bangkok. Daar krijgen we nog weer ff met nog een nieuw fenomeen te maken:'Het vliegende rokende restaurant'. Het volgende gebeurde namelijk, we kwamen het vliegtuig binnen en er hing een dichte mist. Nog nooit zoiets gezien, uit het hele plafond kwam waterdamp wat waarschijnlijk voor afkoeling moet zorgen maar je zit eerst wel vreemd te kijken in zo'n rokende kist. In korte tijd stegen we op en voor we het wisten had het hele vliegtuig alweer een rijsttafel onder zijn neus. En lekker!!! De Aziatische geuren hingen door het hele vliegtuig:wat een ervaring. En we hadden het eten op en de piloot zet de daling alweer in. En wat zag het vliegtuig er netjes en modern uit. Super Bangkok air! Binnen een uur zaten we alweer in Bangkok met een volle buik. Hier kunnen de Europese luchtvaartmaatschappijen nog veel van leren.
Dan komt het ergste: we moeten ons 5 uur zien te vermaken op het vliegveld voordat we met China Airlines vertrekken naar Amsterdam. Gelukkig zijn er diverse winkeltjes waar de dames even kunnen snuffelen. Het blijft bij snuffelen want het is er nog veel duurder dan op Schiphol. Dus lol is er snel af. Maar ja een beetje drinken en chillen en dan gaat de tijd toch weer snel. En er is WiFi dus Iris kan mooi haar online boerderij in de gaten houden: beestjes voeren enzo. .... Voor wie dit laatste niet snapt:ik snap het ook nog niet helemaal maar Iris is er in ieder geval lekker druk mee.
En dan is het zover we mogen instappen en het vliegtuig stijgt ook nog eens een klein uurtje later op dan gepland (3.00uur Thaitijd) jullie snappen het al de wielen waren tijdens het stijgen nog niet van de grond of het gehele reisgezelschap lag in een diepe slaap!
En dat slapen ging wonderbaarlijk goed af totdat......inderdaad er moest weer gegeten en gedronken worden. Hup daar kwam de nasi met gebakken vis tevoorschijn. Lekker 4.00uur in de ochtend. Maar ze zijn zo lief voor ons de dametjes van China Airlines dus het zij ze vergeven. Toen nog lekker geslapen tot 11.00 (5.00 Nederlandse tijd) en heerlijk ontbijtje met omeletje. Alles helemaal goed. En dan op naar Amsterdam waar we 15.45uur landen= 9.45 uur Nederlandse tijd. Bijna 2 uur langer over gedaan dan heenweg. Dat komt omdat ze de route uit veiligheidsoverwegingen om moesten leggen. Dit wisten alleen Jasper en ik en hebben dat natuurlijk niet verteld aan de dames om paniek te voorkomen. Einde verhaal.
Tot slot willen wij jullie lezers allemaal bedanken voor de belanstelling en jullie reacties. Dat maakte het ook leuk om steeds weer een verhaaltje te schrijven.

Wij hebben erg genoten samen met de 'jongens' het was in één woord: FANTASTISCH!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Malle piet:
    Welkom thuis!!
  2. Fenny:
    11 december 2015
    Ik ben blij dat jullie er allemmal weer heelhuids zijn na al jullie avonturen en inderdaad de vluchten. Zie jullie gauw
  3. Fenny:
    11 december 2015
    En jullie zijn van harte welkom om hier te komen lunchen
  4. Tabea:
    11 december 2015
    Ahh leuke afsluiter van een leuke vakantie, welkom thuis Bokkies!! Sorry voor de kou en de nattigheid, hopelijk zijn jullie snel gewend en iver de jetlags heen! :)
  5. Tabea:
  6. Mieke:
    11 december 2015
    Welcome home! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Ben benieuwd wat jullie leuker vonden..Thailand of Bali.