Op naar Phuket, zon, zee en ........

29 november 2015 - Phuket International Airport, Thailand

Eindelijk. Hier wachten we al een week op: vandaag kunnen we heerlijk uitslapen. We worden pas om 12.30 opgehaald om naar Phuket te gaan. We zijn wel benieuwd waar we nu weer terechtkomen. Eerst Bangkok met 8 miljoen inwoners, dan de landelijke stad Chiang Mai gelegen tussen de jungles, en nu Phuket……? Iedereen kan even lekker z’n ding doen, Iris en Henk halen even de was op bij de stomerij, Jasper neemt zijn nieuwe pak in ontvangst bij de receptie en pa en moe zitten lekker een ontbijtje weg te knabbelen.

1129001

Poepoe , wat zijn we weer druk. Dan nog even de kofferstress: wie komt er boven 20kg? IRIS! Maar dit geeft geen problemen bij het inchecken. Wat nog wel een puntje bij de controle was: weer die naam IRIS, zij had namelijk een fles zonnebrand melk in haar handbagage en hups aan de kant en tasje leegmaken! We vliegen met Bangkok Airways met een z.g.a.n. vliegtuig. Weer een nieuwe ervaring voor ons zo’n binnenlandse vlucht maar het gaat als een speer. Inchecken, even koffiedrinken en hup het vliegtuig in. 14.30 vertrekken we en even later zitten we al aan de bami met kip: heerlijk! Nog een limoentje bij de thee, wat een service en dat voor een vlucht van nog geen twee uurtjes vliegen. Conclusie: perfect vliegen binnen Thailand!

1129002

Geheel volgens planning landen we ongeveer 2 uur later in Phuket. 17.00 uur zitten we alweer in ons privé busje die ons naar het hotel brengt. Onze bokenwurm zit in  zijn eigen wereldje.....

1129003

Alles is tot nu toe prima geregeld door 333 travel. Enige minpuntje : zwaar bewolkt en fikse buien maar de temperatuur is nog steeds 35°

Ik had dit nog niet geschreven of de zon begon alweer te schijnen : that’s Thailand ! Je kan gelijk zien dat het toerisme hier de boventoon viert. Ach dat heeft ook weer wat: op naar nieuwe belevenissen in het zuiden van Thailand! Onderweg naar ons hotel zien we het al. Volgens Jasper is hier alles extreem fout maar ook weer leuk om te zien. Wat een ‘cultuurschok’. Aangekomen in ons hotel volgende schok: zo luxe je loopt vanuit je slaapkamer het schitterende zwembad in. Meer hierover morgen.

11290041129005

Nu even lekker eten want al met al was het wel weer een tripje.

1129006

Groetjes van ons. Nu geef ik de pen door aan Sanne die morgen een stukje mag schrijven…….

1. Opa en oma Jansen:
    29 november 2015
    Jullie boffen maar, hier storm en plensbuien.
    Nog fijne dagen gewenst.
    groetjes van opa en oma.
  2. Bert:
    29 november 2015
    Gelukkig hebben jullie wat activiteiten tussen het eten en drinken door, anders kwam het niet goed. Wat een druk programma, straks hard toe aan vakantie. Ziet er super uit. Fijne tijd nog.