Op naar de volgende bestemming. ...

4 december 2015 - Ko Lanta, Thailand

Gisteravond gegeten bij het resort. Mensen deden hun best om de gasten te vermaken. Er was een dansvoorstelling met vreemde mannetjes verkleed als vrouwtjes en Thai boxing. De show was zo fout……..maar ook weer gelachen.
Daarna gingen Jasper en Henk het ook even proberen. Pats boem: Henk knockout! Ook deze show was erg fout.

1204001

1204002

Op een gegeven moment stond onze Jas op het podium te dansen, dat zag er dan wel weer goed uit. Foto’s hiervan zijn vanacht door een inbreker gewist…..?
En dan is het 21.30: de rekening wordt gepresenteerd want ze willen slapen. Al met al een schitterend resort om heerlijk rot rust te komen. Komt goed uit want de volgende ochtend worden we om 7.00 uur alweer opgepikt door een boot die ons naar Phi Phi city brengt. Hiervandaan vertrekken we da later naar Ko Lanta.

Eerst nog een ontbijtje op een verschrikkelijke locatie en dan moeten we afscheid nemen van de aardige mensen hier. Het offeraltaar is rijkelijk gevuld met lekkernijen : ons kan niks meer gebeuren!

12040031204004

We worden keurig uitgezwaaid Door de directeur zelf die ook nog helpt met koffers sjouwen: toffe peer hoor.

Onderweg zien we nog wat zigeunerhuisjes. Deze mensen leven over het hele eiland en leven ook grotendeels van het toerisme.

1204005

Inmiddels aangekomen in Phiphi city hebben we tijd genoeg om even in het plaatsje rond te hobbelen, en voor de dames: hier zijn weer winkeltjes in overvloed. Wel een hele verandering als je bedenkt waar we vandaan kwamen. Van serene rust word je zo middenin het massatoerisme gedropt.

1204006

11.45 vertrekt de boot naar Ko Lanta.

1204007

Hier komen we na een kleine anderhalf uur aan. Weer een andere wereld. Een hoop getrek en gedoe en iedereen wil wat aan je verkopen. Ook de taxi laat aardig op zich wachten. Maar dan komen we in onze knusse bungalows aan en worden getrakteerd op een beste donderbui.
1204008
Ach ja lekker eten en drinken en dan in het zwembad plonsen. Alles weer goed. Straks weer meer.